Am cumpărat zilele trecute o cameră de bord de la Mio, MiVue 638 Touch. Prețul e foarte mare pentru o cameră de bord față de alte variante mai ales cele sosite din China care pot începe de undeva de la 30 Euro. Această cameră se poate găsi în funcție de ofertă sau promoții la un preț în jur de 200 de Euro. Oare chiar merită prețul de aproape 10 ori mai mare? Asta veți decide voi după ce vă prezint această cameră, iar în cazul în care aveți deja una ieftină puteți să le comparați.
În primul rând ambalajul în care vine arată calitatea. Cartonul tare și împachetarea produsului pentru protecție din interior arată a produs premium. Simți că producătorul are grijă de produs să ajungă la tine fără nicio zgârietură sau defecțiune. Te gândești că și dacă ar fi scăpat de pe un bloc camera ar fi impecabilă și în perfectă stare de funcționare.
Pachetul conține pe lângă cameră, alimentatorul de la brichetă cu un cablu generos care vă permite să îl poziționați deasupra oglinzii și să faceți ocolul întregului parbriz astfel încât să nu vă obtureze privirea prin parbriz. De asemenea puteți să îl așezați cum vreți cablul astfel încât să nu vă deranjeze la schimbatul vitezei. Mai aveți un ghid care ține loc de instrucțiuni de folosire a camerei cam în toate limbile, inclusiv română. Ghidul este destul de sumar și explică doar funcționarea simplă a camerei. Restul va trebui să vă descurcați singuri, ori prin testare ori prin intuitivitate. Ultimul lucru din cutie este sistemul de prindere pe parbriz. Simplu și eficient!
În pozele de mai sus e prezentată camera pe partea cu obiectivul. Pare destul de logic sistemul prin care se alimentează cu curent și cum se prinde de suport. Ei bine, nu e chiar așa, din pacate. Pentru a-l face de mai bună calitate și să nu sară alimentarea din cauză că ai lovit o altă mașină puternic sau ai dat într-o groapă mai mare mufa de alimentare se prinde în lăcașul special din sistemul de prindere de parbriz iar apoi acesta intră direct în cameră. Mie mi-a luat ceva timp să mă prind de ordinea în care se montează. Rezultatul e însă un sistem unitar, extrem de solid și foarte bine realizat.
Cam așa arată camera și pe partea cu ecranul tactil (un mare mare plus din punctul meu de vedere). Se vede foarte clar cât curat e faăcut designul și cât de calitativ e fabricat. Culorile ecranului sunt clare și cu o rezoluție bună pentru o astfel de cameră. Dacă încercați să îl comparați cu ecranul telefonului vostru nu cred că e comparație corectă pentru că scopul lor e complet diferit. Pe ecranul camerei se afișează ceea ce camera filmează într-o rezoluție relativă doar mai mult pentru informare că funcționează și filmează ceea ce trebuie. Un plus din partea designerilor e modul de savescreen care e implementat și nu poate fi modificat. Adică camera dacă nu primește nicio comandă își schimbă afișajul într-un ecran negru și prezintă viteza din acel moment. Asta ajută la condus pentru că nu te disurbă la condus făcându-te să tragi cu ochiul mereu la ceea ce înregistrează și să pierzi concentrarea. În plus prezentarea vitezei pe tot ecranul negru pare fi interesant de privit de către pasagerii de pe bancheta din spate spre exemplu, ca și un accesoriu de entertrainment.
În plus camera are două sloturi de card micro SD. Nu am găsit care sunt limitările de capacitate suportate, nici în acel ghid nici pe site. Eu am pus două carduri de 32 Gb. Cardurile trebuie formatate înainte din meniul camerei. Atenție însă că există un mod default pentru partiționare. Da, ați citit bine, cardurile vor fi partiționate! Există trei scenarii diferite pentru partiții în funcție de necesitățile utilizării camerei. Daca vreți să înregistreze evenimentele din parcare atunci setați partiția de parcare mai mare. Dacă vreți să înregistrați drumul pe care îl faceți și imagini din trafic, atunci lăsați partiția de trafic mai mare. Asta ajută ca să nu se suprascrie din greșeală filmările de la evenimente diferite.
În cazul în care nu știați deja camera are GPS încorporat care arată coordonatele GPS pe filmare cât și viteza. Coordonatele GPS pot fi exportate într-un fișier KML pentru Google Earth sau poate fi urmărită mașina pe Google Maps pe baza înregisitrării. Tot pe baza sateliților GPS camera își ia și ora sincronizată. Problema e că fusul orar este CET și nu există în meniu să poți schimba în EET în cazul nostru particular. Dar ora se poate însă seta manual.
Legat de GPS și de viteza pe care o înregistrează camera vă atenționează cu un semnal acustic ușor dacă depășiți viteza legală. Nu știu încă pe ce principiu funcționează și de unde știe cât e viteza legală pe drumul pe care mă aflu în acel moment. De asemenea camera are o bază de date cu radarele care sunt pe traseu. Atenție însă, acest serviciu e valabil doar pentru țările și drumurile care au camere fixe înregistrate, așa că nu vă bazați 100% pe aceasta. Plus, respectați legea și nu are de ce să vă pese de radare!
Camera mai e dotată și cu senzori de mișcare care pot măsura forța gravitațională (G așa cum o știe toată lumea) pe cele 3 axe. Analiza forțelor poate fi făcută din softul proprietar disponibil pe site, MiVue Manager.
Camera ca setare inițială e făcută să înregistreze automat când primește curent la priza de brichetă. Se poate seta și sa pornească înregistrarea la comandă dată de utilizator.
Singurul defect major observat până acum e că în pachet nu există un cablu mini USB care să permită descărcarea de pe cameră pe calculator a fișierelor. Așa că dacă vreți să aveți acces la ele va trebui să vă cumpărați singuri un cablu de date.
Mai jos atașez și o filmare pe timpul nopții pentru că aici se vede diferența cea mai bună a senzorului de imagine și a lentilei. Pe zi există camere și la jumătate de preț care probabil au aceași calitate a imaginii. Atenție, nu am modificat balansul de alb! E lăsat pe 0 așa cum vine el default.
Eu am MiVue 618 si din ce vad singura diferenta e touch-ul. Pretul a fost 109 Euro. Merita diferenta asta pt touch? Sa ma corectezi daca sunt si alte diferente.
RăspundețiȘtergere