joi, 23 mai 2013

Ştiri de pe şantierele patriei

Nici nu ştiu cum să încep acest post. De obicei se începe cu "o veste bună, una rea", dar acum e o mică problemă, deşi o veste e clar bună cealaltă nu ştiu încă dacă să îi pun calificativul de rea sau bună.
Aşa că am să încep cu ştirea mai puţin bună: "se reziliează contractul cu Bechtel pentru construcţia veşnicei autostrăzi A3". De fapt se reziliează singurul tronson care mai rămăsese în contract de făcut de către Bechtel, restul ori au fost abandonate ori dat spre construcţie celor de la UMB. De 9 ani Bechtel se face că se chinuie să construiască o autostradă între Borş şi Braşov, via Cluj-Napoca. Au reuşit să termine doar 52 de kilometrii din 415. A fost clar de la început (sau aproape de la început de către alţii) că e o chestie politică, dacă vrem în NATO trebuie să facem ceva cu americanii, americanii fiind conduşi în acel moment de către republicani, republicani sponzorizţi la greu (sau lobby cum se zice in democraţie) de către Bechtel. Se mai miră cineva că scenariul pare cunoscut? De ce? Credeţi că noi am inventat roata? Credeţi că SUA e tărâmul democraţiei supreme? Credeţi că în SUA nu există mită? Diferenţa dintre noi şi ei e că ei pot să facă aceste afaceri în alte ţări şi să fie curaţi la ei în ţară. Dar să trecem de la politică la ceea ce ne interesează de fapt, autostrăzile. Şova (nu îi pot spune ministru pentru ca să fii ministru trebuie să ai un minister, iar ceea ce conduce el e departe de a se numi minister) a spus că luni se va rezilia anticul contract dar ne mai ţine în suspans legat de suma pe care o va oferi România drept despăgubiri celor de la Bechtel. Exact, mai suntem datori, după ce am platit nemunca.
„Avem cinci părţi din autostradă neterminate. Trebuie să le licităm şi să le construim în acelaşi timp, pentru că nimeni nu va fi interesat doar de o singură parte. Asta va fi o mare problemă, să construim în acelaşi timp cele cinci părţi"
... citat din Şova. Deci o luam de la capăt: licitaţii, contestaţii, procese, rezilieri, modificări de contracte şi chiar şi noi studii de fezabilitate. Dovada?...
Oficialul a adăugat că a discutat cu 4-5 companii de construcţii mari la nivel internaţional interesate să participe la acest proiect, iar după încheierea contractului cu Bechtel va fi realizat un nou studiu de trafic, care să ilustreze situaţia actuală pe respectivul traseu.
sursa: http://bit.ly/16QDP4L
Acum decideţi singuri cum e vestea asta.

sursa: bogdymol @ peundemerg.ro

Cealaltă ştire e cu mult mai bună însă:
Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine anunta ca in urma finalizarii procedurii de licitatie pentru constructia tronsoanelor de autostrada de pe Coridorul IV Paneuropean, respectiv tronsonul Lugoj-Deva, loturile 2, 3 si 4, ofertele desemnate castigatoare sunt: 

  • Lotul 2 : Asocierea JV SALINI SPA - SECOL SpA 
  • Lotul 3: Asocierea TELOXIM CON SRL – COMSA SA – ALDESA CONSTRUCCIONES SA – ARCADIS EUROMETUDES SA 
  • Lotul 4: Asocierea Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL
Aşteptăm să nu apară contestaţii şi să înceapă lucrul, astfel încât în 3 ani (conform contractului) să putem circula între Lugoj şi Sibiu doar pe autostradă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

About Us

Recent

recentposts

Random

randomposts