vineri, 3 aprilie 2009

5 ani de Gmail

Acum mai bine de 5 ani (pe 2 aprilie s-au împlinit fix 5 ani) se lansa gmail.com, produs de către cei de la Google. Au spus de la început că vor revoluţiona serviciul de e-mail. Cum era lumea înainte de Gmail? Cred că toţi ne aducem aminte de Hotmail sau de Yahoo!. Ne aducem aminte de serviciile penibile oferite de aceştia, de reclamele care ne umpleau mailul şi pagina, de cât de greu ne lua să ataşăm o poză sau un amărât de fişier cu care oricum ne chinuiam să nu ajungă la mai mult de 5MB. Nu pot să îmi scot din cap nici acum interfaţa grotească a serviciului de mail a celor de la Yahoo! sau spaţiul infim de stocare a celor de la Hotmail de numai 200 de MB. Eram un fan Hotmail de la începuturile internetului, de pe vremea când încă Hotmail nu aparţinea MSN (adică Microsoft). Şi am auzit deodată că Google experimentează un serviciu de email. Pe vremea aia nimeni nu credea că va putea răsturna cei doi coloşi. Aşa că şi eu am luat-o ca o glumă bună. Apoi am văzut că nu renunţă cei de la Google şi menţin serviciul. Mi se părea ciudată încăpăţânarea lor în lupta asta gen David şi Golliat. Apoi am aflat de spaţiul de stocare de 1GB. Am făcut nişte ochi cât toate cepele din lume. Mi se părea nefiresc de mult, pe vremea cand şi un DVD era cam o raritate. Ce să faci cu atâta spaţiu de email când oricum eram obişnuiţi cu spaţiu mic de stocare, pe când ne chinuiam să nu depăşim ataşamentele mai mult de 10 MB (în total!!!). Ehhh, dar nu puteai să ai de la început aşa de uşor un cont pe Gmail, se intra doar pe bază de invitaţii. Cu greu am obţinut una... şi după euforia înscrierii a urmat şocul. Nu semăna cu nimic, nu ştiam să folosesc nimic de acolo, totul era diferit. Nu existau foldere (eram foarte ordonat cu restul mailurilor de pe alte conturi, inclusiv de pe Outlook care era mailul de servici), nu existau reclame, totul era simplu şi banal. Am crezut că înnebunesc până m-am obişnuit, de fapt doream să renunţ la început la el, şi totuşi am continuat. Am zis că dacă ei au avut ambiţia să se lupte să reziste hai să văd şi eu cum e, să mă lupt cu Gmail puţin. La început nici măcar conceptul de arhivare nu mi se părea firesc, ştergeam mailurile de care nu mai aveam nevoie. Şi după ceva timp am văzut că şi cei doi mari iau în seamă concurenţa, Yahoo! a crescut spaţiul la 1GB şi Hotmail la 100MB. Ohhhh... mult! Evident, contraovensiva Google, spaţiu de stocare de 2GB şi tot creşte, şi ca să se vadă asta au pus un mic script pe prima pagina care număra în timp real cum creşte spaţiul de stocare. Şi de aici s-a rupt practic filmul, Gmail a devenit mult mai evoluat, lumea s-a obişnuit cu el, aveam şi limba română, aveam şi feed-uri, aveam şi POP, aveam şi chat, aveam şi import de POP de pe alte adrese (mi-am mutat adresa de mail de servici pe Gmail ca program de email), chat cu audio şi video, plus altele şi altele şi nu se opresc aici. Au rămas fideli principiilor de la început, uşor de folosit, aerisit, intuitiv, rapid.

La multi ani Gmail!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

About Us

Recent

recentposts

Random

randomposts