vineri, 22 aprilie 2011

Ayrton Senna

Îmi aduc aminte de copilărie... Îmi aduc aminte că reuşeam sa prind pe ''unguri'' Marile Premii de Formula 1 şi să văd nişte piloţi extraordinari şi printre ei era unul care mi-a atras atenţia: Ayrton Senna. Nu eram foarte priceput la acest sport dar mi-a plăcut cum concura, cum depăşea, cum nu se lăsa depăşit, era ceva magic. Recunosc că nu l-am prins pe Fangio, de care am auzit că a fost cel mai bun pilot ''ever'', dar l-am prins pe Senna. Valoarea lui era dată mai ales prin prisma concurenţilor, avea adversari pe Mansell, Prost, Schumacher.
Îmi aduc aminte de moartea lui doar prin faptul ca nu am vazut-o. Îmi aduc aminte ca în acel an (1994), de 1 mai, nu am mai stat sa urmăresc cursa, prima din acel sezon. Sincer nu mai ştiu de ce, poate am fost la iarba verde. Ştiu doar ca am ajuns acasă şi pe toate canalele erau imagini cu Senna care se izbeşte de acel parapet şi se anunţa ca era mort. Am stat toată seara pe Sky News (pe atunci prindeam) şi nu îmi venea sa cred. Următoarea cursă de Formula 1 tot aşteptam să îl văd pe Senna ca apare după un viraj cu acele ''dansuri'', dar nu mai aparea... Şi aşa a murit si Formula 1 începând cu acel 1 mai. Au urmat măsuri de siguranţă de neîntâlnit până acum, s-au modificat trasee, nu se mai lăsau depăşiri, plus că au dispărut rivalităţile. Până anul acesta, cel puţin. După două Mari Premii deja văd o schimbare, stau cu sufletul la gură până la final. Văd depăşiri într-o cursă cât nu văd într-un sezon întreg. Totuşi lipseşte ceva: Senna.
M-am apucat să scriu asta după ce am citit articolul lui Adrian Georgescu despre Senna.
Şi legat de Senna până şi acizii de la Top Gear au reuşit să facă un reportaj senzaţional:



Şi dacă eraţi curioşi de cum conduceau piloţii din acea vreme şi ce însemna rivalitatea dintre Senna şi Mansell (în acest caz) priviţi Monaco GP din 1992 şi să îmi spuneţi dacă mai vedeţi în ziua de azi aşa ceva. Apropo, în acea cursă, în calificări, Senna avea aproape o secundă şi jumătate faţă de Mansell, care la rândul lui avea peste o secundă jumătate faţă de cel de pe locul 3. Piloţii care se aflau pe circuit in acele tururi ale lui Senna pur şi simplu se dădeau la o parte numai pentru a nu-i strica acel tur formidabil.

Un comentariu:

  1. Impresionant ....
    Mi-amintesc cursa de la Monte Carlo in care Mansell (cu o masina net superioara) il ajunge din urma dar nu reuseste sa-l depaseasca desi avea la dispozitie inca vre-o 5 ture, cred, ne-a tinut pe toti cu sufletul la gura .....
    Ma intreb ce-ar face Senna acuma pe masinile astea cu cutie automata, cu fel de fel de sisteme automate, control al tractiunii, stabilizoatoare, aripi mobile ... cred ca s-ar plictisi .... eventual si-ar mai lua un part-time job ....

    RăspundețiȘtergere

About Us

Recent

recentposts

Random

randomposts